יום חמישי, 2 ביוני 2011

סגנית מכללת דוד ילין: ההחלטה לקצר את החופש הגדול פופוליסטית ואינה עונה על הצרכים

החלטתו מעוררת המחלוקת של משרד החינוך לקצר את החופש הגדול ולהחזיר לתלמידים ימי חופשה במועדים אחרים במהלך שנת הלימודים תפסה את מערכת החינוך, ההורים, המורים והתלמידים בהפתעה מוחלטת. 

בראיון לאתר Ynet אמרה ד"ר נורית גל, סגנית ראש המכללה ללימודי חינוך והוראה דוד ילין בירושלים ,כי ברעיון קיצור החופש יש נטייה לפופוליזם, והיא נובעת מרצון לענות על דרישות ההורים לפיתרון קל ומהיר לילדים.

לדברי ד"ר גל, בפועל קיצור החופש אינו עונה על הצרכים. "הבהילות והעובדה שההחלטה התקבלה ברגע האחרון מעידות על הפופוליזם ועל כך שזו החלטה מיותרת", אמרה ד"ר גל.

"להורים הרבה יותר קל להיערך עם סידור לילדים כשמתקיימת חופשה רציפה, והם מתקשים יותר להתמודד עם תקופות חופשה קטועות. זה יוצר בעיה קשה עם מקומות העבודה", הוסיפה ד"ר גל. "בנוסף החופשה הגדולה שתיווצר כעת בין יום הכיפורים לסוכות תפגע ברציפות הלימודים ותקשה על התלמידים לחזור לשגרת לימודים תקינה".

מוקדם יותר השבוע אישר שר החינוך גדעון סער את המלצות ועדה ציבורית, שקבעה כי יש לקצר את חופשת הקיץ ולהקדים את תחילת שנת הלימודים ל-26 באוגוסט. במקום ימי החופשה שקוצרו יקבלו התלמידים בבתי הספר וגני הילדים במגזר היהודי חופשות בתקופת החגים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה